Stap 1
hb
1. Offerte2. Reserveren3. Bevestigen
hw
Tipoa Autoverhuur

Choose language    
Croatian Český Dansk Dutch English Eesti suomi Français Deutsch Ελληνικά Magyar Italiano 日本語 Nihongo Latviešu Lietuvių norsk Polski Português Română Русский Español Svenska Swiss Türkçe


USA ingezetenen
boeken USA LOCATIES
Klik hier
faq

Veel gestelde vragen

Prijs en extra kosten
Welke kosten zijn bij de huurprijs inbegrepen
Bij de huurprijs inbegrepen zijn meestal: aanrijdingsschade, wettelijke aansprakelijkheid, belastingen, luchthavenbelasting, onbeperkt aantal kilometers en pechhulp. Let op dat, afhankelijk van het auto verhuurbedrijf en het land van uw bestemming, de inbegrepen kosten enigzins kunnen verschillen. Het kan ook zijn dat het verhuurbedrijf u om een extra borg of eigen risico vraagt aan de verhuurbalie. Lees altijd de verhuurvoorwaarden op het moment dat u reserveert. U kunt de huurvoorwaarden vinden bij STAP2 rechts naast de foto van de auto van uw keuze.

Welke belastingen zitten bij de autoverhuur in?
De prijzen die op de website zijn vermeld zijn meestal inclusief de belastingen.

Sommige extra's die beschreven staan in de voucher of in de verhuurvoorwaarden kunnen exclusief belastingen zijn (BTW). In dat geval wordt dit aangegeven.

Controleer de verhuurvoorwaarden online of in uw voucher, wanneer u al een reservering heeft gemaakt, welke belastingen inbegrepen zijn.

Welke extra kosten kunnen van toepassing zijn
Let op dat elk autoverhuur bedrijf zijn eigen beleid ten aanzien van extra kosten kan bepalen. Deze staan duidelijk aangegeven in de verhuur voorwaarden op het moment van reserveren. In het algemeen kunnen extra kosten van toepassing zijn voor:

Ophalen/inleveren buiten de openingstijden, grenspassage, als u de auto inlevert op een andere locatie dan waar u deze heeft opgehaald, jonge of oude bestuurders, sneeuwkettingen, etc,

Extra kosten dient u altijd direct aan de verhuurbalie af te rekenen in de lokale valuta.

Hoe hoog is mijn eigen risico
Het eigen risico is afhankelijk van het verhuurbedrijf en van de gehuurde auto en wordt vrijgegeven binnen 10-28 dagen na de huur, als de auto onbeschadigd is teruggebracht. In samenwerking met AXA Insurance bieden wij u de mogelijkheid het eigen risico te verzekeren zodat u dit kunt terugkrijgen als u aanrijdingsschade aan het voertuig hebt moeten betalen of bij diefstal. Deze eigenrisicoverzekering kan worden afgesloten op het moment van reserveren.

Zijn er extra kosten voor het inleveren op een andere locatie
In de meeste gevallen berekent het verhuurbedrijf een toeslag als u de auto op een andere locatie wilt inleveren. Op het moment van reserveren geven wij duidelijk aan of de eenrichtingstoeslag is inbegrepen in de huurprijs of welke extra kosten worden berekent.

Zijn er extra kosten voor het inleveren buiten de openingstijden
Als u uw auto wilt inleveren buiten de normale openingstijden van de verhuurbalie, kan het verhuurbedrijf u hiervoor een extra buiten openingstijdentoeslag in rekening brengen. Op het moment van reserveren geven wij duidelijk aan of er extra kosten zijn.

Kan ik korting krijgen als ik de auto eerder inlever
Nee. Zoals in onze voorwaarden en condities staat kunnen we de ongebruikte dagen niet terugbetalen als u de gehuurde auto, eerder dan oorspronkelijk was afgesproken, terugbrengt.

Uw voucher
Wat is een voucher en waarom heb ik deze nodig?
Een voucher is een document, die u per email krijgt toegezonden.

Print deze uit en zorg dat u de voucher bij u heeft als u aankomt bij de verhuurbalie wanneer u de huurauto afhaalt.

Het is belangrijk dat u deze voucher in uw bezit heeft.

Indien u de voucher niet kunt tonen wanneer u de huurauto ophaalt kan de verhuur leverancier u extra kosten in rekening brengen of zelfs weigeren de huurauto aan u mee te geven.

Indien u uw voucher niet kunt tonen bij de verhuurbalie maakt u geen aanspraak op teruggave van het door u betaalde bedrag.

Kunt u de voucher nog een keer emailen?
Ja. Klik hier om de online versie te bekijken en te printen.

Vergeet niet om de voucher mee te nemen naar de verhuurbalie samen met uw rijbewijs en creditcard.

Wat gebeurt er als ik mijn voucher niet bij me heb?
Als u niet de juiste documenten bij u heeft wanneer u de huurauto ophaalt kan de verhuurder u weigeren de auto te verhuren.

Waarom moet ik mijn vluchtgegevens invullen?
Indien u uw vluchtnummer opgeeft, krijgt het autoverhuurbedrijf op de afhaallocatie informatie over het tijdstip van uw aankomst en eventuele vertragingen. Dit helpt bij het vasthouden van uw geboekte huur auto als uw vlucht vertraging heeft.
Sommige autoverhuur bedrijven bevestigen een reservering alleen als er een vluchtnummer wordt opgegeven. Als dit het geval is voor uw boeking, dan hoort u dit van ons.

Ik heb mijn boekingsbevestiging niet ontvangen – wat moet ik doen?
Nadat u uw boeking hebt voltooid, sturen wij binnen 48 uur via een e-mail een bevestiging van uw boeking. Check of de email niet per ongeluk in de SPAM map is terechtgekomen. Als u de email met de bevestiging niet heeft ontvangen, neem dan contact op met ons.

De status van mijn reservering is in behandeling – wat betekent dat?
Dit betekent dat we de beschikbaarheid van de auto nog moeten bevestigen bij het autoverhuur bedrijf. Zodra de bevestiging er is, emailen wij u de reserveringsbevestiging. Wanneer de gewenste auto niet beschikbaar is, nemen wij contact met u op om andere een mogelijkheid met u te bespreken.
99% van onze boekingen worden bevestigd, maar u kunt in dit stadium uw reservering kosteloos annuleren via ons online portal.

De status van mijn reservering is afgewezen – wat betekent dat?
Dit houdt in dat het verhuurbedrijf de beschikbaarheid van de door u aangevraagde auto niet kon bevestigen. Als uw boeking is afgewezen door de verhuurder, dan nemen we contact met u op om een alternatief aan te bieden. Als we u niet kunnen bereiken, dan stellen we de status van uw boeking in op afgewezen. Neem contact met ons op om een andere auto te boeken.
Als u tijdens de reservering al een borg betaald heeft en we de door u aangevraagde auto niet hebben kunnen vastleggen, dan wordt het betaalde bedrag teruggeboekt naar uw creditcard.

De status van mijn boeking is voorlopig bevestigd – wat betekent dat?
Als u het bericht ontvangt dat uw boeking voorlopig bevestigd is, dan kan het zijn dat er wat problemen zijn opgetreden bij het belasten van de door u opgegeven creditcard- of debitcard. Dit kan gebeuren doordat u ons verkeerde creditcard gegevens heeft opgegeven, er onvoldoende tegoed op uw creditcard staat, uw bank de transactie niet heeft geautoriseerd vanwege een limiet op de creditcard enz. Als de status van uw boeking is ingesteld op voorlopig bevestigd, dan nemen we contact op met u op om de transactie opnieuw te verwerken en uw boeking te bevestigen.

Ik heb de definitieve factuur voor de huur nog niet ontvangen van het verhuurbedrijf
Zodra u uw huurauto heeft ingeleverd zou u de definitieve rekening voor de huur moeten ontvangen. Als u geen factuur heeft gekregen bij het terugbrengen, neem dan rechtstreeks contact op met het autoverhuurbedrijf.

Ik heb een email ontvangen van uw fraude-afdeling – wat moet ik doen?
De Fraude-afdeling beschermt uw persoonlijke data tegen onbevoegde toegang en verspreiding. We werken direct samen met politie en justitie om online criminele activiteiten te voorkomen en om de veiligheid van onze reserveringen website te garanderen. In bepaalde situaties kan onze fraude-afdeling u benaderen om een veiligheids check te doen als er iets niet in orde is met uw reserveringsgegevens/-geschiedenis.
Als dit gebeurt, neem dan contact met ons op om uw data te bevestigen en uw transactie veilig te verwerken.

Welke documenten moet ik bij me hebben bij aankomst aan de verhuurbalie?
Op de voucher die wij u sturen als onderdeel van de boekings bevestiging staan alle documenten genoemd die nodig zijn voor het ophalen van uw huur auto. In de meeste gevallen moet u de volgende documenten meenemen bij het ophalen van de auto:

1.- Creditcard op naam van de bestuurder. Creditcards die geaccepteerd worden voor het ophalen zijn MasterCard, Visa, en meestal ook American Express.

2.- Rijbewijs. Let op dat alleen een volledig rijbewijs, dat ten minste 1 jaar eerder is afgegeven en waarop geen ernstige beperkingen staan, wordt geaccepteerd. U kunt meer lezen over de eisen aan het rijbewijs op uw reserveringsvoucher. Deze ontvangt u binnen 48 uur na het reserveren en moet worden uitgeprint.

3.- Eventuele andere identificatie bewijzen die de verhuurder vereist in zijn huurvoorwaarden en condities. Bijzonderheden staan op uw voucher.

Wijzigingen aanbrengen in uw reservering?
Kan ik een wijziging aanbrengen in een bevestigde reservering?
Ja.

Volg onderstaande link:

Zorg dat u uw reserveringsnummer en email adres heeft die u heeft gebruikt bij uw reservering.

U wordt gevraagd om de details en een beschrijving van uw wijziging door te geven.

Klik hier om uw bevestiging te wijzigen.

Hoe kan ik extra's of meerdere bestuurders toevoegen aan mijn reservering?
Meerdere bestuurders kunt u opgeven bij de online reservering of bij aankomst bij de verhuurbalie.

Alle bestuurders moeten in persoon aanwezig zijn bij de verhuurbalie tijdens de overdracht van de huurauto.

Alle bestuurders moeten hun rijbewijs kunnen tonen om de huurovereenkomst te tekenen.

Hoe kan ik een wijziging aanbrengen in mijn afhaaltijd of aflevertijd?
Klik hier om uw ophaaltijd of aflevertijd en datum te wijzigen.

Kan ik mijn reservering veranderen?
Ja

U kunt de bijzonderheden van uw reservering eenvoudig veranderen. U hoeft alleen maar een wijzigingsverzoek te doen op ons online portal. Let op dat het verwerken van een wijzigingsverzoek tot circa 48 uur kan duren. Dit hangt af van de aard van de wijziging. In sommige gevallen moeten we contact met u opnemen over uw wijziging. Vul daarom altijd een geldig emailadres en telefoonnummer in op het formulier.

Afhankelijk van de wijziging die u wilt doen, is het mogelijk dat er extra kosten berekend worden. Bijvoorbeeld wanneer de datum moet worden gewijzigd en we niet dezelfde prijs kunnen aanbieden als in uw oorspronkelijke offerte. Voor meer informatie kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen.

Kan ik meer dan één huur auto tegelijk reserveren?
Het is niet mogelijk om twee auto's in hetzelfde boekingsproces te reserveren, omdat iedere gereserveerde auto zijn eigen referentienummer en huurovereenkomst heeft. Zolang u echter iedere auto afzonderlijk reserveert, kunt u net zoveel boekingen doen als u wilt. Neem voor meer informatie over uw specifieke vraag contact op met ons.

Reservering annuleren
Hoe kan ik mijn reservering annuleren?
Klik hier om online uw reservering te annuleren.

Ben ik mijn borg kwijt als ik de huurauto annuleer?
Dit hangt af van hoe u bij ons gereserveerd heeft.

Onze annuleringsvoorwaarden zijn als volgt:

Gedeeltelijk betaalde huurauto's (wanneer u uw reserveringskosten online heeft betaald en het bedrag is ontvangen bij aankomst bij de verhuurbalie): Als de reservering is geannuleerd binnen 7 dagen vanaf dat u de reservering van de huurauto heeft gedaan en tenminste 48 uur vóór dat u de auto ophaalt, worden alle betaalde bedragen teruggestort.
Indien de reservering is geannuleerd na 7 dagen vanaf de reservering van de huurauto en tenminste 48 uur voor dat u de huurauto ophaalt worden alle bedragen, maar niet de annuleringskosten van EUR 25.00 en creditcard kosten (indien van toepassing), teruggestort.
Als de reservering wordt geannuleerd binnen 48 uur vóór het afhalen van de huur auto wordt er geen geld teruggestort .

Van te voren betaalde huurauto's (indien alle huurkosten van te voren zijn betaald): Als de reservering is geannuleerd binnen 7 dagen vanaf dat u de reservering van de huurauto heeft gedaan en tenminste 48 uur vóór dat u de auto ophaalt, worden alle betaalde bedragen teruggestort.
Indien de reservering is geannuleerd na 7 dagen vanaf de reservering van de huurauto en tenminste 48 uur voor dat u de huurauto ophaalt worden alle bedragen, behalve annuleringskosten van EUR 25.00 en creditcardkosten (indien van toepassing), teruggestort.
Als de reservering wordt geannuleerd binnen 48 uur vóór afhaaltijd worden er 3 dagen huur en creditcardkosten (indien van toepassing) in rekening gebracht.

Betaling bij aflevering (alle huurkosten worden betaald bij aankomst bij de verhuurbalie): Geen annuleringskosten van toepassing.
Het is de verantwoordelijkheid van de huurder om zorg te dragen voor het annuleren van bijkomende producten die tijdens de reservering zijn bijgeboekt bv. DIEFSTAL, SCHADE, EIGEN RISCO, ANNULERINGS-VERZEKERING tot aan VERZEKERINGEN VAN DERDEN zoals insurance4carhire.

In het geval dat u een boekings-annulering of -wijziging heeft gedaan die met uw creditkaart of bankpas is betaald is Tipoa Auto verhuur niet aansprakelijk voor enig verlies door (tijdelijke) waardevermindering van uw geld als gevolg van gewijzigde wisselkoersen tussen de tijd van uw reservering en de daarop volgende annulering of wijziging (indien van toepassing).

Hoe is uw beleid met betrekking tot annuleren?
Als de boeking wordt geannuleerd binnen 48 uur na de boeking, wordt alles terugbetaald. Als de boeking wordt geannuleerd na 48 uur, maar vóór de afgesproken ophaaltijd, dan brengen we alleen €20 administratiekosten in rekening. Als de boeking wordt geannuleerd na de afgesproken ophaaltijd, dan wordt er niets terugbetaald.

Let op dat als u de boeking van uw huurauto annuleert, u zelf de eventueel bij het huurproces afgesloten eigen risico verzekering moet annuleren.

One Way autoverhuur
Wat zijn grens of territoriale restricties?
Grens of territoriale restricties betekend dat u binnen sommige landen de mogelijkheid heeft om de grens over te gaan.
Deze optie staat beschreven in de algemene voorwaarden en condities, meestal moet u hier extra voor betalen.
Ook moet u toestemming hebben van de verhuurder om tussen twee landen te reizen.

Om te zien welke restricties hier aan verbonden zijn, klik op ¨huurvoorwaarden¨ bij STAP2 van uw online reservering.

Zijn er kosten verbonden als ik naar een ander land ga?
Het verhuurbedrijf kan kosten in rekening brengen voor grensoverschrijding. Eventuele extra kosten moeten altijd aan de verhuur balie worden afgerekend in lokale valuta. Op het moment van boeken geven we onder verhuurvoorwaarden aan of grensoverschrijding is toegestaan, en zo ja naar welke landen.

Brandstof
Wat is brandstof beleid?
Brandstof beleid is een specifieke term en voorwaarden gesteld door de auto verhuurder afhankelijk van de hoeveelheid brandstof die de auto gebruikt.

Autoverhuurbedrijven hebben hier verschillende voorwaarden in.

Controleer de voorwaarden en condities met betrekking tot het brandstof beleid door te klikken op ¨huurvoorwaarden¨ bij STAP2 van uw online reservering rechts naast de foto van de auto van uw keuze.

Het brandstof beleid kunt u filteren bij STAP2. Links naast de foto van de auto van uw keuze ziet u een keuze menu waaronder brandstofbeleid, klik hierop en in het dropdown menu kunt u kiezen voor een specifiek brandstofbeleid.

Brandstof beleid van Spaanse autoverhuurbedrijven
Wij doen ons best om door u keuzes aan te bieden binnen het brandstofbeleid maar de meeste Spaanse autoverhuurders werken met het vol/leeg brandstof beleid.

Als u langer dan 3 dagen een auto huurt en u denkt veel kilometers te gaan rijden, is het VOL/LEEG beleid een goede optie.
Huurt u korter, dan kunt u beter een grotere auto huren zoals bijvoorbeeld een VW Golf of groter omdat bij de kleinere en goedkopere auto´s vaak alleen het VOL / LEEG beleid geldt.
De grotere en iets duurdere auto´s hebben vaak wel een VOL/VOL beleid en worden veelal verhuurd door bedrijven zoals AVIS en HERTZ.

Het is een kwestie van afwegen tussen de goedkoopste huurauto en het beste brandstofbeleid.

Klik op de link ¨huurvoorwaarden¨ naast de foto van elke auto welk brandstofbeleid voor die specifieke auto geldt.

Klik hier voor uitleg over brandstofbeleid door Mw Tip.

Wat houdt Flex Fuel beleid in?
Dit is een nieuw brandstofbeleid van Goldcar, waarbij de ongebruikte brandstof wordt vergoed, dit geld voor alle boekingen van Goldcar.

Dit systeem heeft grote voordelen volgens Goldcar: flexibeler, tijd- en geldbesparing en u hoeft de auto niet af te tanken voordat u deze terugbrengt.

De kosten voor Flex Fuel en de brandstof worden in rekening gebracht bij aankomst. Brandstof vergoeding zal op het exacte moment van afleveren van het voertuig worden verwerkt.

Tip: neem voor de zekerheid een foto van de benzine meter met uw mobiele telefoon zodat u daar altijd een bewijs van heeft !!

Hoeveel betaal ik voor brandstof?
De brandstofregeling wordt bepaald door de verhuurder en is in de meeste gevallen afhankelijk van de duur van de huur. Er zijn verschillende soorten brandstofregelingen. Op het moment van boeken geven we duidelijk aan welke regeling van toepassing is. De meest gangbare brandstofregelingen zijn:

Vol ophalen / leeg inleveren:
- Deze brandstofregeling is van toepassing voor een verhuur van minimaal 4 dagen. U krijgt uw auto mee met een volle tank en u kunt de auto inleveren met een lege tank. Bij het ophalen betaalt u het verhuurbedrijf een volle tank brandstof. De prijs per liter die het verhuurbedrijf is vaak hoger dan de prijs bij het plaatselijke benzinestation. Brandstofkosten moeten betaald worden aan de verhuurbalie. Ongebruikte brandstof wordt niet terugbetaald. Zorg er dus voor dat u de tank zoveel mogelijk leeg rijdt.

Vol ophalen / vol inleveren:
– Deze brandstofregeling is van toepassing voor een verhuur van 1 tot 3 dagen. U krijgt uw auto mee met een volle brandstoftank. Om te voorkomen dat u extra kosten voor brandstof moet betalen, moet u de auto met een volle tank inleveren. Het kan zijn dat er een borg voor brandstof wordt gereserveerd op uw creditcard die wordt vrijgegeven nadat u de auto vol hebt ingeleverd. Ontbrekende brandstof bij het inleveren moet u betalen. Merk op dat de prijs per liter die het verhuurbedrijf rekent aanzienlijk hoger kan zijn dan de prijs bij het plaatselijke benzinestation. Brandstofkosten moeten betaald worden aan de verhuurbalie, tenzij anders is aangegeven.
Wij raden u aan om tijdens het reserveringsproces de bijzonderheden van de regeling te controleren onder Verhuurvoorwaarden om onverwachte kosten te vermijden.

TIP: Maak in alle gevallen een foto van de benzine meter met uw mobiele telefoon zodat u altijd een bewijs daarvan heeft.

Is het mogelijk om de brandstofregeling te veranderen?
Dat is niet mogelijk omdat ieder autoverhuurbedrijf zelf zijn brandstof beleid bepaalt.

Ik vermoed dat het verhuurbedrijf mij te veel heeft laten betalen voor de benzine
Als u het idee heeft dat u te veel aan het verhuurbedrijf heeft betaald aan de verhuurbalie of na het inleveren, neem dan contact op met ons zodat we uw geval kunnen onderzoeken.

TIP:
Neem een foto van de benzine stand met uw mobiele telefoon wanneer u de auto inlevert !!

Leeftijdsrestricties
Wat zijn leeftijdsrestricties ?
Leeftijds beperkingen worden vastgesteld door de auto verhuur bedrijven zelf.

Vanwege verzekeringsvoorwaarden kunnen autoverhuurders een minimum of maximum leeftijd instellen aan de huurder van het voertuig.

Alle leeftijdsrestricties staan omschreven bij de huurvoorwaarden en condities van iedere huur auto.

Sommige verhuurders vragen extra kosten voor jongere of oudere bestuurders.

Klik op de link ¨huurvoorwaarden¨ bij STAP2 rechts naast de auto van uw keuze om te zien wat de extra kosten zijn.

Extra's
Ik heb een maxi cosi gereserveerd –waar kan ik dit bevestigd zien?
Als de reservering van de auto bevestigd is, u ontvangt een email, U kunt dit terug zien op de voucher die u, nadat u de reservering bevestigd heeft, wordt toegezonden.

Op de voucher staat bij extra´s dat u een maxi cosi of bijvoorbeeld meerdere bestuurders heeft gereserveerd.

Deze extra's zitten niet bij de aangeven prijs inbegrepen en moeten dan ook worden betaald bij aankomst aan de verhuurbalie.

Deze extra's zijn op verzoek en kunnen niet gegarandeerd worden.

Ik heb aangegeven dat er meerdere bestuurders zijn- waar kan ik dat bevestigd zien?
Als de reservering van de auto bevestigd is kunt u dit terug zien op uw voucher die u per email wordt toegezonden.

Op de voucher staat bij ¨extra's¨ wat u als extra gereserveerd heeft: meerdere bestuurders maar ook bijvoorbeeld sneeuwkettingen...
Deze ¨extra's¨ staan niet bij de aangeven prijs vermeld.
Deze dienen te worden betaald bij aankomst aan de verhuurbalie.

Indien u vergeten bent om één of meerdere ¨extra´s¨ te reserveren dan kunt u dat bij aankomst alsnog doen.

Welke keuze is er aan optionele extra's?
De beschikbaarheid van optionele extra's is afhankelijk per verhuurder en kan alleen worden gegarandeerd als ze online worden gereserveerd. De volgende extra's kunt u online reserveren:

Extra bestuurder
Zittingverhoger / Baby-autostoeltje (Maxi Cosi) / Kinderstoel
GPS – Satellietnavigatiesysteem

Andere optionele extra's kunnen bij aankomst worden meegehuurd. Deze zijn echter afhankelijk van de beschikbaarheid en kunnen niet worden gegarandeerd:

Winterbanden
Imperiaal
Skirek
Sneeuwkettingen

Let op dat de meeste optionele extra's niet zijn inbegrepen in de huurprijs (op uw voucher) maar wel staan vermeld op uw voucher. Ook kunne extra´s besteld worden aan de verhuurbalie.

Waar kan ik optionele extra's reserveren?
Sommige optionele extra's kunnen online worden geboekt en sommige kunnen alleen worden besteld aan de verhuurbalie. Om de beschikbaarheid te garanderen, raden wij u aan gewenste optionele extra's (indien beschikbaar) altijd online te reserveren.

Wanneer moet ik optionele extra´s afrekenen?
Als u optionele extra's selecteert tijdens het online boekingsproces, dan worden zij wel vermeld maar zijn niet inbegrepen in de totaalprijs. Optionele extra´s moet u altijd aan de verhuurbalie afrekenen in de lokale valuta.

Als u ervoor kiest om optionele extra's te huren aan de verhuurbalie, dan moet u deze extra's ook aan de verhuurbalie betalen in de lokale valuta.

Ik heb een optioneel extra geboekt maar deze was niet beschikbaar bij het ophalen – Wat moet ik doen?
In het enkele geval dat een gereserveerde optionele extra niet beschikbaar is bij het ophalen van de huur auto, neem dan contact met ons op, wij zullen dit namens u onderzoeken bij het verhuurbedrijf.

Rijbewijs
Wat is een internationaal rijbewijs en waarom heb ik deze nodig?
Als u rijbewijs is geschreven in Chinees, Russisch of andere symbolen dan heeft u een internationaal rijbewijs nodig.

Het internationaal rijbewijs is wereldwijd erkent als een geldig document. U moet naast het internationale rijbewijs altijd uw eigen geldig nationaal rijbewijs bij u hebben.

Anders wordt het niet geaccepteerd. Een internationaal rijbewijs is een vertaling van uw rijbewijs in meerdere talen.

Heb ik beide delen van van mijn Brits rijbewijs nodig om een auto te huren?
Ja.

Als u het nieuwe foto ID rijbewijs heeft moet u het papieren deel ook meenemen.

Als u niet beide delen kunt overhandigen krijgt u de huurauto NIET mee.

Als uw rijbewijs is geschreven in Chinees, Russisch of andere symbolen dan heeft u een internationaal rijbewijs nodig, vóórdat u op reis gaat, van het land waar u woont.

Zie ook: Wat is een internationaal rijbewijs en waarom heb ik deze nodig?

Kan ik een auto huren met een voorlopig rijbewijs
Nee. Helaas accepteren de autoverhuurbedrijven waar we mee samenwerken geen voorlopige rijbewijzen. U moet een volledig rijbewijs hebben om een auto te kunnen huren.

Is het mogelijk om een auto huren met een voorlopig rijbewijs?
Nee.

Autoverhuurbedrijven waar wij mee samenwerken accepteren geen voorlopige rijbewijzen. U moet in het bezit zijn van een volledig rijbewijs hebben om een auto te kunnen huren.

Is een kopie van mijn rijbewijs voldoende?
Nee.

Een kopie van het rijbewijs wordt NIET geaccepteerd door het verhuurbedrijf. U moet het originele document laten zien bij het ophalen.

Verzekering
Kan ik een aanvullende verzekering nemen om het risico te verkleinen?
Bescherm uzelf met de AXA Reis verzekering tijdens uw reis tegen schade aan uw huurauto. U kunt uw eigen risico afkopen voor een klein bedrag per dag! U kunt dit online doen bij Tipoa tijdens het boeken bij STAP 3, dit geld voor de meeste landen. Bij STAP3 kunt u inzien wat de kosten van de verzekering zijn. Nadat u bevestigd / betaald heeft ontvangt u naast uw reserverings coupon van uw huurauto ook een email direct van AXA Travel Insurance. Print deze uit en neem deze mee.

Het online afkopen van uw eigen risico bij AXA Travel Insurance is vaak goedkoper en uitgebreider dan bij de verhuur balie van de verhuurder. Wanneer u deze verzekering van AXA heeft afgesloten hoeft u GEEN andere verzekeringen meer af te sluiten, wat het balie personeel ook zegt.

Zorg dat u geen onnodige kosten maakt. Indien u er voor kiest geen aanvullende verzekering te nemen is altijd een borg vereist. Deze zal van uw creditkaart worden ingehouden. Voorkom hoge extra kosten vanaf € 6,00 per dag! ( Dit kan verschillen per land waar u uw auto huurt ). De eigenrisicoverzekering van AXA geeft u een gerust gevoel.

Deze polis dekt:

• Eigen risico
• Ramen
• Banden
• Onderstel
• Dak

AXA Global Assistance is goedgekeurd door en staat onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) Lees uw voorwaarden & condities voor verdere details.

Hoe kan ik een aanvullende verzekering annuleren?
Ja.

Na afsluiten van deze verzekering krijgt u 14 dagen bedenktijd. Mocht u tijdens deze periode van gedachten veranderen dan kunt u contact opnemen met AXA voor terugbetaling van uw premie. Dit is alleen mogelijk zolang de autohuur nog niet is ingegaan.

Bij wie kan ik een verzekering voor mijn huurauto afsluiten?
Wij adviseren u om een eigenrisico verzekering af te sluiten op het moment dat u online boekt. Onze partner AXA Insurance biedt een complete eigenrisicoverzekering aan die tot wel 50% voordeliger kan zijn dan wat u zou betalen aan de verhuurbalie. De kosten en voorwaarden van de verzekering kunt u zien op het moment dat u deze afsluit.

Wat wordt er gedekt door de huurauto verzekering?
In de meeste gevallen dekt de AXA eigen risico verzekering:

Eigen risico voor de huurauto
Ongevallen schade aan ruiten, banden, onderkant en dak
Verlies van de sleutel van de huurauto
Persoonlijke bezittingen

Meer informatie en de exacte kosten die worden gedekt kunt u terugzien in de Algemene voorwaarden van de eigen risico verzekering op het moment van boeken.

Let op, dat ongeacht of u een verzekering neemt of niet, het verhuurbedrijf het bedrag van het eigen risico als borg blokkeert op uw creditcard. Als u de auto onbeschadigd terugbrengt, wordt de borg direct weer vrijgegeven. In het ongelukkige geval dat de auto beschadigd wordt tijdens de huurperiode, zal het verhuurbedrijf de borg inhouden om de kosten te dekken. Als u een AXA-verzekering heeft afgesloten, dan krijgt u het bedrag dat u aan het verhuurbedrijf moet betalen vergoed.

Controleer of u voldoende credit op uw creditcard heeft staan op het moment van afhalen van de auto om de borg te kunnen dekken. De hoogte van het eigen risico is afhankelijk van de verhuurvoorwaarden en staat duidelijk in uw huurvoucher.

Hoe kan ik een verzekeringsclaim indienen?
Alle claims moeten direct bij thuiskomst van uw reis rechtstreeks bij AXA worden opgegeven. Alle documenten en informatie die u nodig heeft voor het indienen van een claim ontvangt u direct na het afsluiten van de verzekering.

Mijn huurauto was beschadigd bij het ophalen – wat moet ik doen?
Als u bij het ophalen van de huurauto ziet dat de gereserveerde auto beschadigd is, meld dit probleem dan direct bij de verhuurder en vraag om een alternatief. Als dit probleem niet kan worden opgelost, neem dan contact met ons op zodat wij kunnen proberen geschikte vervanging af te spreken met het verhuurbedrijf. Alle schades aan de auto kunnen ten laste komen van uw eigen risico als zij niet vóór het huren worden gemeld.

WAARBORGSOM
Iedere huurauto leverancier houdt een borg in van uw credit card, als waarborgsom. Alhoewel dit niet direct met de verzekering te maken heeft, wordt de waarborgsom meestal berekend op de hoogte van het eigen risico. Bijvoorbeeld, wanneer het eigen risico € 300,- bedraagt zal de waarborg ook € 300,- zijn.
U kunt voor iedere auto de waarbogsom terugvinden wanneer u klikt op de link genaamd "huurvoorwaarden" welke u vindt aan de rechterkant van de foto van de auto van uw keuze bij STAP2 van het online boekingsproces.

Wanneer u het eigen risico terugbrengt naar nul dan betekend dit NIET dat u geen borg hoeft te betalen maar als resultaat zou de waarborgsom wel lager uit kunnen vallen.
Iedere leverancier zal een borg van uw credit kaart "inhouden" voor de duur van de huurperiode, dit "ingehouden" bedrag zal weer worden vrijgegeven wanneer de auto wordt ingeleverd en er geen gebreken of schades zijn.
U dient er zeker van te zijn dat u voldoende credit heeft op uw credit card zodat de pre-authorisatie van de waarborgsom met succes kan worden gedaan.

Er is een stijging van incidenten waarbij huurauto´s niet worden ingeleverd, de waarborgsom via de credit card maakt het mogelijk voor de auto leverancier om de identiteit van de bestuurder vast te stellen, in geval van een debit card of contant is dat niet mogelijk.

Meer over de borg en verzekering
Verzekering en borg zijn 2 aparte items, maar zijn wel aan elkaar verbonden. De grootte van het eigen risico bepaalt normaal gesproken de grootte van de borg. Maar ook als u geen eigen risico heeft, zal er een borg worden ingehouden, hoewel deze waarschijnlijk lager zal zijn.

Pas op voor de aanbieding van een inbegrepen gratis "zonder eigen risico" verzekering omdat het vaak niet de voorruit, het verlies van sleutels en persoonlijke bezittingen etc. dekt... De reden dat zij u dit aanbieden tijdens het online boekingsproces, is om u over te halen om een auto te boeken met deze aanbieding, in plaats van dat u de meer uitgebreide extra verzekering van AXA afsluit, die u wordt aangeboden bij STAP3 van ons online boekingsproces.

Wanneer ontvang ik informatie over mijn gereserveerde extra verzekering van AXA?
Op het moment dat u deze extra verzekering van AXA afsluit wordt deze toegevoegd aan de lijst van extra´s. Inhoudelijk krijgt u nog geen informatie te zien. Zodra u de boeking heeft gedaan en afgerekend heeft ontvangt u een email direct van AXA met alle informatie over uw afgesloten verzekering.

Diversen
Wat is de beste manier om contact te zoeken met Tipoa Car Hire?
1. Stuur een email naar infonl@tipoa.com voor direct antwoord

2. Klik op de gratis chat banner onderaan deze pagina

3. Bel één van onze support nummers die op de contactpagina van onze website wordt aangegeven.

4. Deze chat is NIET voor offertes of reserveringen.

Ik kom niet met het vliegtuig
Wanneer u uw huurauto ophaalt bij een luchthaven maar u heeft geen vlucht geboekt, vink dan bij STAP 3: ¨ik kom niet met het vliegtuig¨ aan.

Kan ik een reservering voor vandaag maken?
Ja, in veel gevallen kunt u online reserveren en binnen een uur van het moment van reserveren uw auto ophalen.

Bepaalde grote luchthavens en treinstations bieden deze service aan.

In de veel gevallen worden reserveringen direct bevestigd per email.

Houdt u er rekening mee dat de ophaal locatie een maximum van 2 uur nodig heeft om uw reservering te bevestigen.

Als er geen foto's van huurauto's worden getoond bij STAP 2 verschuift u dan uw ophaaltijd terug met 1 uur.

Kan ik een specifiek auto verhuurbedrijf uitkiezen?
In de meeste gevallen is de naam van het verhuurbedrijf niet zichtbaar in de zoekresultaten en kan dit pas worden bevestigd na de reservering. Dit is echter afhankelijk van de verhuurder en in sommige gevallen kunnen we deze informatie tijdens de reservering laten zien.

Vindt u ons op luchthaven of niet?
Is de leverancier direct op de luchthaven gevestigd?

Dit is een veel gevraagd onderwerp.

TopAutoverhuur toont u diverse iconen bij STAP2 van het 3 stappen online boekingsproces.

Deze iconen zijn verdeeld in twee verschillende groepen:

GRIJZE iconen tonen u diverse attributen van de auto.

De BLAUWE iconen tonen (wanneer u een vliegveld locatie uitkiest), welke van de leveranciers op de luchthaven zijn en welke alternatieve service het biedt, zoals een shuttle bus of MEET & GREET.

Bekijk u onze informatieve animatie video.

Kan ik bekijken wie de verhuur leverancier is?
Het is niet altijd mogelijk om te zien wie de uiteindelijke leverancier zal zijn voordat u uw boeking bevestigd. Dat is wel mogelijk wanneer de locatie geen luchthaven is.

Bij luchthavens ziet u niet wie de voorkeur leverancier is totdat u de reservering heeft bevestigd bij STAP3.

Nadat u de boeking heeft bevestigd gaat u naar een volgende página en ziet u wie de leverancier is met wie het systeem contact heeft gelegd.

Als u een leverancier heeft door gekregen die u niet wilt dan kunt u de reservering ten alle tijde binnen 48 uur geheel kosteloos annuleren, klik hier om te annuleren of u kunt verzoeken of wij de leverancier kunnen wijzigen.

Als u de leverancier wijzigt kan ook de prijs wijzigen.

Hoe werkt autoverhuur
Klik HIER voor uitleg over hoe autoverhuur nou precies werkt en waar u op moet letten.

Betalingsmogelijkheden
Wanneer moet ik de autohuur betalen?
Er zijn verschillende mogelijkheden met betrekking tot betalen die duidelijk genoemd worden tijdens het online boekingssproces:

Reserveer nu, betaal later: –
Betaal een klein bedrag als borg op het moment van het reserveren om uw huur auto veilig te stellen en betaal het resterende bedrag vlak voor de ophaaldatum.

Betaal nu: –
Betaal het volledige bedrag op het moment van reserveren.

Bij ophalen: –
Betaal het volledige bedrag aan de verhuurbalie. Deze optie is hoofdzakelijk van toepassing voor huren in de VS en in Australië.

Aanbetaling:-
U doet een aanbetaling van 25 EUR tijdens uw reservering, en betaald tenminste 3 dagen voor uw aankomst het restant!

Welke creditkaarten worden geaccepteerd?
Online accepteren wij Mastercard, Visa, Visa Debit, Visa Electron.

Bij het afhalen van de auto zullen de meeste leveranciers ook American Express accepteren.

Let op! De eigenaar van de (credit)kaart moet wel aanwezig zijn bij het ophalen van de auto.

Kan ik zonder creditcard online een boeking maken?
Ja.

U kunt een boeking maken zonder creditcard. Merk wel op dat, zelfs als u ervoor heeft gekozen om te betalen per debitcard, u een geldige creditcard op naam van de bestuurder nodig heeft bij het ophalen. Het verhuurbedrijf vereist een creditcard voor het inhouden van de borg en ter identificatie. Creditcards die geaccepteerd worden voor het ophalen van de gereserveerde huur auto zijn: MasterCard, Visa, en in sommige gevallen American Express.

Klachten
Waar kan ik met mijn klacht terecht?
Indien u een klacht heeft email deze dan naar team@tipoa.com

Stuurt u uw email zo gedetailleerd mogelijk, bijvoorbeeld:

1. Uw boekings referentienummer, dat begint met de twee letters van het land waarin u de auto gehuurd heeft (Voorbeeld SPANJE, het reserverings referentienummer begint dan met ES en dan het nummer).
2. Alle relevante kosten van uw creditkaart, door wie, wanneer, de exacte bedragen en data, etc.
3. Namen van medewerkers die u heeft gesproken.
4. Foto´s van de locatie en/of van de huurauto (indien van toepassing)
5. Het emailadres dat u heeft gebruikt tijdens het boeken.
6. Scans van eventuele bonnen en/of kwitanties.

Wat kan ik doen als mijn huurauto in slechte staat was bij het ophalen?
Als u bij het ophalen ziet dat de gereserveerde auto niet in goede staat verkeerd, meld dit dan direct bij het autoverhuur bedrijf en vraag om een andere. Als zij het probleem niet kunnen oplossen, neem dan contact met ons op zodat wij kunnen proberen een geschikte vervanging af te spreken met de verhuurder.

Auto goepen / typen / modellen
Krijg ik precies dezelfde auto die ik bij de reservering heb gezien?
Huur auto´s worden ingedeeld in "groepen". Auto´s in dezelfde groep beschikken altijd over dezelfde motorinhoud, volume en zitplaatsen. Tijdens het boekingsproces laten wij foto's zien van soortgelijke auto's in dezelfde categorie. Maar wij kunnen u niet garanderen dat het verhuurbedrijf exact dezelfde auto beschikbaar heeft. Als het verhuurbedrijf u geen auto van de zelfde groep kan leveren, heeft u recht op terugbetaling van de huursom.

Waar kan ik zien over hoeveel bagageruimte de auto beschikt?
De hoeveelheid bagage die in een auto past is op het moment van reserveren te zien door te klikken op het "Hoeveelheid bagage" symbool.

Kan ik een automaat boeken?
Ja.

Tijdens het online zoeken naar een auto, kunt u onze de zoekfilter aan de linkerkant vanb de foto van de auto gebruiken om ervoor te kiezen om alleen naar huurauto's met een Automatische transmissie te zoeken. Het type transmissie van de huurauto is op het moment van reserveren te zien aan een Symbool - het " Type transmissie " symbool. Merk op dat bij veel autoverhuur bedrijven buiten de VS en Canada maar een beperkt aantal automatische auto's beschikbaar hebben.

Mexico
Huren en rijden in Mexico
Het is in Mexico verplicht om een uitgebreide verzekering af te sluiten wanneer u aankomt bij de verhuur balie. Alleen in Mexico accepteert men geen enkele andere vooraf afgesloten verzekering.

Klikt u alstublieft hier om de typische huurvoorwaarden van één van onze leveranciers te bekijken, Dollar rent a car Mexico

Klik hier voor meer informatie over verzekeren in Mexico.



Internationale autoverhuur car hire destinations by countryPopulaire vliegvelden popular airports for car rentalPopulaire treinstations popular railway stations with car hirepopulaire havens popular ferry ports with rental carsHotel levering hotel and free rental car delivery services
Copyright © 2018 Tipoa Auto Verhuur. Alle rechten voorbehouden. | Privacy regels | sitemap
tw